Review Shoot! Fotograferen met je hart

IMG_3785

Shoot! Fotograveren met je hart is een boek waarbij fotografie op een begrijpelijke manier word uitgelegd. Door de lay-out van boek werd mijn nieuwsgierigheid nog groter. Is het echt zo duidelijk uitgelegd dat makkelijk begrijpen is?

Fotograferen kan iedereen. Maar echt mooie foto’s maken, hoe doe je dat? Anki Wijnen, bekend van haar blog Zilverblauw.nl, weet hoe je plaatsjes schiet die sprankelen en die je raken. Waarop ogen twinkelen, eten er net zo goed uitziet als het smaakt (of beter!) en een middag in het bos iets weg heeft van een sprookje. In dit boek geeft Anki haar fotografie geheimen prijs. Zonder ingewikkelde technische termen, maar met heldere uitleg en veel inspirerende beelden.

IMG_3793

Het boek heeft 8 hoofdstukken over de techniek, eten, producten, mensen en nog meer onderwerpen. Wat ik fijn vind is dat ze juist over verschillende soorten fotografie heeft geschreven. Waardoor je een goed beeld kan wat je eigenlijk nu allemaal kan bereiken met fotografie.

IMG_3801

In het boek zelf staan veel mooie inspirerende foto’s die je meteen enthousiast maken. Het begon meteen weer te kriebelen om zelf weer op uit te gaan en foto’s te maken met kennis uit het boek. Wat ik erg groot plus punt vind is dat over de techniek van de camera heel begrijpelijk is uitgelegd. Zonder veel moeilijke termen waar soms geen touw aan vast te knopen is.

Naast duidelijke uitleg van techniek staan er in sommige hoofdstukken uitgelegd hoe je een bepaald effect kan krijgen met foto’s. Wat je daarvoor nodig heb en hoe je dat moet doen.

Raad ik dit boek aan?

IMG_3798

Als je fotografie interessant vind maar niet goed weet hoe je camera werkt is dit zeker een aanrader. De techniek van fotografie is op een simpele manier uitgelegd waardoor het goed te begrijpen is. De foto’s in het boek zijn erg mooi en inspirerend. Er is een basis omschreven waar je rekening mee moet houden als je bijv. eten of interieur fotografeert.

Shoot! Fotograveren met je hart van Anki Wijnen is zeker een aanrader! Het boek is € 19,95 euro en is verkrijgbaar bij verschillende boekhandels en online webshops.

Liefs, Tessa

 

10 gedachtes over “Review Shoot! Fotograferen met je hart

  1. Wat een goede tip! Ik zeg al langer meer te willen fotograferen met mijn ‘goede’ camera en ben echt nog in de begin status. Dit zou dus een ideaal boek voor mij zijn. Ik zet hem op mijn wish list!

    Geliked door 1 persoon

  2. Wauw wat een gaaf boek lijkt mij dit. Je review heeft zeker mijn aandacht getrokken. Fotografie is een van mijn favoriete bezigheden, maar ik zou graag bij willen leren. Dus volgens mij kan dit boek mij goed verder helpen. Bedank voor de tip!

    Geliked door 1 persoon

  3. Een mooi boek en al helemaal voor zo’n prijs. Toch maar eens gaan kijken, er staan altijd wel bruikbare tips in dit soort boeken. Hij gaat op de wishlist.

    Geliked door 1 persoon

  4. Is dit boek vooral gericht op het gebruik van camera’s in het algemeen, dus welke lens en welk diafragma je in welke situatie het beste kunt kiezen bijvoorbeeld? Of is het heel erg geschreven vanuit een bepaald type camera? Wel interessant lijkt me! Zeker als er ook mooie foto’s bijstaan ter illustratie.

    Like

Plaats een reactie