10k in schulden in hoop om een populaire influencer te zijn op Instagram

Schermafbeelding 2018-03-13 om 19.11.35Dat aan social media mindere leuke kanten zitten dat wisten we al lang. Daar kan de 26-jarige Lissette Calveiro over mee praten. Door boven haar stand te leven om populair influencer te worden op Instagram.

Alles voor de perfecte foto, dat veel mensen hun beste kant willen laten zien op social media is al heel lang bekend maar dat dat mensen ook in de schulden hierdoor komen vind ik wel next level!

Zo maakte Lissette bekend dat ze voor veel dollar in de schulden zat (door gebruik van creditcards) vanwege Instagram. Ze gaf veel geld uit aan designertassen, kleren en vakanties. Doe het niet voor het ‘gram, doe het voor jou is iets wat ze in haar artikel vermeld en ik geheel mee eens ben. Instagram is leuk maar het moet geen obsessie worden om te groeien. Gebruik het omdat je het zelf leuk vind om foto’s te delen!

Schermafbeelding 2018-03-13 om 19.11.21.png

Om de perfecte foto te krijgen voor Instagram shopte ze er op los en ging ze regelmatig op vakantie. Daardoor groeide haar schuld en leefde ze in haar eigen ‘leugen’. Er zijn uitzonderingen die duizenden dollars verdienen met het plaatsen van afbeeldingen op Instagram maar dat geld lang niet voor iedereen.

Lissette Calverio heeft haar verhaal hier gedeeld om mensen te waarschuwen niet de zelfde fouten te maken die zij heeft gemaakt.

Schokkend

Schermafbeelding 2018-03-13 om 19.38.29
Social media wordt tegenwoordig beschreven als verslavender dan sigaretten en alcohol. De obsessie om bezig te zijn met je imago hoe je zelf neerzet op social media is iets waar veel pubers/jong volwassenen mee bezig zijn. Alles voor de perfecte feed en de aantal reacties, likes of volgers.

Het verschil met dat ik opgroeide dat Instagram langzaam groot aan het worden was met nu vind ik best groot. Ik en mijn vrienden deelde voornamelijk foto’s van leuke dingen we hadden gedaan. Geen perfecte feed maar een soort herinneringen op een profiel opgeslagen. En dat is wat voor mij nog steeds belangrijk is op Instagram gewoon delen wat ik leuk vind en wat voor toffe dingen ik heb gezien. Zonder daar al te veel over na te denken.

Het besef dat Instagram voor sommige obsessie kan worden is iets wat ik om me heen ook steeds vaker hoor. Social media is leuk maar heeft ook een donkere kant wat minder leuk is. Wees hier bewust van en verlies je zelf niet in je social media gebruik. Gebruik het omdat je leuk vind maar let wel op dat je niet je zelf in verliest.

Liefs,

6 gedachtes over “10k in schulden in hoop om een populaire influencer te zijn op Instagram

Plaats een reactie